2024: FOCUS Student – Facilitarea atingerii Obiectivelor de Carieră într-o Universitate activă Social, centrată pe Student (CNFIS-FDI-2024-F-0347)
-> Scopul general al proiectului "FOCUS Student" este de a crea un mediu universitar activ și implicat social, centrat pe nevoile și aspirațiile tinerilor, care să faciliteze și să încurajeze atingerea obiectivelor de carieră ale acestora, prin furnizarea de resurse, sprijin și programe suport care să îi îndrume și să îi pregătească pentru integrarea în piața muncii și pentru succesul în carieră.
Vezi raportul proiectului aici.2023: Tutoriat și consiliere pentru educație incluzivă și reușita în carieră la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (TutoR-UTCN; CNFIS-FDI-2023-0322)
-> Proiectul s-a derulat în Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca cu scopul de a răspunde nevoii tinerilor de consiliere și tutoriat, în vederea facilitării accesului la învățământul superior, asigurarea unui parcurs educațional și profesional, în concordanță cu vocația și așteptările acestora, cu respectarea principiilor de echitate și incluziune socială.
Vezi raportul proiectului aici.2022: Măsuri de echitate și incluziune a tinerilor pentru favorizarea reușitei, în cadrul Universității Tehnice din Cluj Napoca (MenTOR-UTCN; CNFIS-FDI-2022-0354)
-> Proiectul s-a derulat în Universitatea Tehnică din Cluj Napoca cu scopul sprijinirii demersului tinerilor privind acces ul la învățământul superior, promovând ideea de echitate socială favoriz ării adaptării și integrării studenților universității, pentru reducerea riscului de abandon, prin activități de orientare, consiliere și mentorat, precum și facilitării incluziunii sociale a studenților și reușita universitară.
Vezi raportul proiectului aici.2021: Universitatea deschisă - consiliere și susținere pentru dezvoltarea carierei, în spiritul echității sociale, prin prisma învățământului centrat pe student (The Open University - OPEN UNIV; CNFIS-FDI-2021-0270)
-> Proiectul urmăreşte aprofundarea deschiderii universităţii noastre (atât spre tinerii din învăţământul secundar, cât şi spre studenţii proprii, pentru a răspunde nevoilor şi cerinţelor punctuale ale acestora de consiliere educaţională şi de carieră, în strânsă corelaţie cu exigenţele pieţei muncii, pentru asigurarea unui traseu educaţional echitabil şi pentru creşterea incluziunii sociale.
Vezi raportul proiectului aici. Detalii despre proiect și la adresa: https://cariere.utcluj.ro/OpenUniv.2020: Acțiuni suport pentru sporirea accesului la învățământul superior, reducerea abandonului şi creșterea nivelului de incluziune socială (AccesUNIV; CNFIS-FDI-2020-0568)
-> Scopul proiectului este implementarea în cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca a unor acțiuni şi instrumente specifice procesului de consiliere (utilizând inclusiv mediul online), adresate tinerilor, în special celor din medii defavorizate, care să răspundă cerințelor şi nevoilor identificate în ceea ce privește accesului la învățământul universitar, reducerea abandonului, incluziunea socială şi inserția pe piața muncii.
Vezi raportul proiectului aici. Detalii despre proiect și la adresa: https://cariere.utcluj.ro/AccesUniv.2019: Creșterea accesului la învățământul superior tehnic și a incluziunii sociale prin educație pentru carieră (Pro-UNIV; CNFIS-FDI-2019-0243)
-> Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă implementarea de activități specifice educației pentru carieră în vederea sporirii accesului tinerilor la învățământul superior tehnic, conturarea traseului educațional și integrarea pe piața muncii, având în vedere creșterea echității sociale.
2018: Consiliere şi suport pentru accesul la studii universitare, reducerea abandonului şi inserţia pe piaţa muncii (COSAUNIV; CNFIS-FDI-2018-0383)
-> Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă susținerea tinerilor în vederea facilitării accesului la învățământ superior, creșterii echității sociale, continuării și finalizării studiilor precum și corelarea ofertei educaționale cu cererea pieței muncii prin metode specific serviciilor de consiliere și orientare în carieră.
2018: Centrul de Studii și Învățare al Universității Tehnice din Cluj-Napoca (CeSTI; AG99/SGU/CI/II/2018)
-> Înființat în anul 2019, prin Schema de Granturi pentru Universități, derulată în cadrul Proiectului ROSE (Romania Secondary Education Project), centrul CeSTI este un spațiu de referință al Universității Tehnice din Cluj-Napoca, modelat după nevoile generației tinere, în scopul de a asigura resurse de studiu și activități remediale, de consiliere și tutorat, atât pentru solicitări individuale, cât și pentru grupuri de studenți.
Detalii despre proiect și la adresa: https://cesti.utcluj.ro/.2017: Echitate socială și consiliere pentru accesul la studii universitare și dezvoltarea carierei (ESCOUNIV; CNFIS-FDI-2017- 0122)
-> Obiectivul principal al proiectului este sprijinirea și încurajarea accesului tinerilor la educație superioară, având în vedere creșterea echității sociale, prin utilizarea metodelor tipice consilierii și orientării în carieră.
În urma proiectului a rezultat platforma pentru informare și consiliere ESCOUNIV: https://www.escouniv.ro/.